Fotofinlandia 2014 -finalistit tarjoavat tuoreita näkökulmia

Fotofinlandia 2014 -asiantuntijaraati valitsi loppukilpailuun kahdenkymmenen suomalaisen kuvaajan kokonaisuudet:

Kenneth Bamberg, Marina Ekroos, Mikko Haiko, Juha Arvid Helminen, Markus Henttonen, Aapo Huhta, Wilma Hurskainen, Tiina Itkonen, Markus Jokela, Sanna Kaesmae, Elise-Anette Kokkonen, Olli Lähdesmäki, Niklas Meltio, Pekka Niittyvirta, Perttu Saksa, Asko Salmi, Maija Savolainen, Joonas Schwartzberg, Juuso Westerlund ja Antti Viitala.

Finalistit kutsutaan Fotofinlandia 2014 -näyttelyyn, missä päätuomari Stefan Lindfors valitsee heistä koko kilpailun voittajan. Yleisö voi kertoa oman suosikkinsa internetissä järjestettävässä yleisöäänestyksessä.

Kilpailun tulokset julkistetaan perjantaina 7.3.2014 kello 11.30 Helsingin Messukeskuksessa, missä Fotofinlandia-näyttely on esillä Kuva & Kamera -messujen ajan. Avoimeen kilpailuun osallistui 430 kuvaajaa yhteensä 3514 kuvalla.

Asiantuntijaraati piti kilpailuun lähetettyä kuvamateriaalia korkeatasoisena ja se edusti suomalaisen nykyvalokuvauksen koko kirjoa luontokuvauksesta taidevalokuvaan ja pimiötyöskentelystä digitaaliseen kuvankäsittelyyn. Finaaliin valikoitui kaksikymmentä kiinnostavinta kuvakokonaisuutta.

ÄÄNESTÄ OMAA SUOSIKKIASI: http://www.fotofinlandia.fi