Suomalaisvalokuvaajille lisää palkintoja – viikon takainen mitaliputki sai jatkoa

Iso joukko suomalaisvalokuvaajia Antti Karppisen johdolla keräsi viikko sitten huomattavan määrän palkintoja Euroopan merkittävimmässä ammattivalokuvaajien kilpailussa. Menestys jatkui myös nyt, kun World Photographic Cup -kilpailun tulokset ratkesivat maanantai-iltana 19.4.2021.

Euroopan parhaaksi valokuvaajaksi viikko sitten valittu Antti Karppinen Kuopiosta voitti kultamitalin WPC-kilpailun muotokuvasarjassa, hopeaa luontokuvasarjassa viime viikolla saalistanut Risto RaunioNaantalista sijoittui nyt luontokuvasarjan neljänneksi ja kolmas suomalaisfinalisti, Suvi Sievilä Espoosta sijoittui kuvituskuvien sarjassa yhdeksänneksi.

Nämä kolme upeaa finalistisijoitusta takasivat sen, että maajoukkueiden välisessä mittelössä Suomi sijoittui jälleen 10 parhaan joukkoon, tällä kertaa sijalle 6. Kilpailun historiassa tämä on nyt 4 kerta kun Suomi sijoittuu 10 parhaan maan joukkoon. Kilpailun voitti tänä vuonna Australian joukkue, kaikkiaan osallistuvia maajoukkueita oli 38.

World Photographic Cup -kilpailua on järjestetty vuodesta 2014 alkaen ja joka vuosi Suomella on ollut vähintään yksi edustaja kilpailun finaalissa sekä yhtä poikkeusta lukuunottamatta myös mitaleita on voitettu joka kerta. Tämä on jälleen omiaan todistamaan viime viikkoisen kilpailumenestyksen lisäksi sen, että suomalaisvalokuvaajat ovat todellakin maailman huipputasoa.